søndag den 4. marts 2012

Skinkekød i tomatsovs

Dette er en ret jeg har fået opskriften på fra min mor, den er nem at lave, kort tilberedningstid og man kan variere den som man ønsker. Jeg skriver den ned som jeg lavede den.

3 personer:
Sovsen:
500 g skinkekød i tern
1 porre
1 - 2 ds hakkede tomater
3 hvidløg
1 løg
1 rød peberfrugt
Lidt fløde
Paprika
Salt & peber

Dertil: Kogte ris.

Jeg startede med at stege kødet og imens det stegte skar jeg alle grønsager inkl. løg og hvidløg. Jeg krydrede kødet og lod det stege færdig. Så hældte jeg ca. 1½ ds. tomater ved samt grønsagerne. Skal simre ca. 10 min. Jeg hældte en smule fløde i undervejs men dette kan man sagtens udelade. Smages til og serveres med ris.

Vi har været hjemmefra hele weekenden og jeg var meget træt da vi kom hjem så det skulle være en meget hurtig og enkel ret og det må man sige denne er. Samtidig smager den godt så det er kun et plus! :)
Enjoy!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar