torsdag den 16. februar 2012

En knap så succesfuld mission

Her den anden dag skulle jeg SELVFØLGELIG afprøve den nye lækre broccoli-salat opskrift jeg havde fundet på nettet.
Jeg havde købt alle de lækre ingredienser ind (rødløg, bacon, cheddarost og selvfølgelig broccoli) og jeg gik muntert igang med at lave den....

Jeg ville gerne dampe broccolien men har ikke de dersens fancy gryder til det, så jeg tog en af vores store gryder med et ordentligt låg til og så en si. Jeg fyldte vand i bunden, lagde sien over gryden og fyldte op med broccoli og lagde så låget over - fungerede upåklageligt :) 


Jeg stegte baconen på panden og lagde det på et stykke papir så det kunne suge fedtet. Så skar jeg rødløgene og gjorde cheddar'en klar. Well nu kom det tricky. Jeg skulle lave en creme af mayonnaise, sukker og eddike og det er jeg åbenbart virkelig ikke god til! Enten smagte det af mayonnaise eller sukker yuck!!!
Jeg prøvede andre metoder med salt og cremefraiche og intet hjalp overhovedet - jeg kan bare ikke! Suk. Jeg blev bare vildt irriteret kunne jeg mærke så jeg endte med at koge broccolien og så i en skål med baconen. Dét kan jeg da finde ud af! Hmrf!


Til den knap så famøse broccolisalat (som smagte ret godt hehe) fik vi bbq-marinerede ovnstegt kyllingeoverlår samt nogle supernemme og lækre flødekartofler.

Til 4 personer:

BBQ-marinerede kyllingeoverlår:
5-6 Kyllingeoverlår (eller hvor meget man nu regner med folk kan spise)
BBQ-marinade

Ved kyllingelårene i marinaden og put dem i et fad. Ind i ovnen ved 200 grader indtil de ser fine ud (ca. 30-45 min.).

Flødekartofler:
800 g - 1 kg kartoffelskiver
2 porrer
1-2 mornaysovs
Mild paprika
Salt & peber

Hæld kartoffelskiverne i et fad. Snit porrerne i skiver (eller finere hvis det ønskes), krydr med paprika, salt og peber. Hæld mornaysovs over til det dækker fint.
Ind i ovnen ved 200 grader ca. ½ time.

Mums det var godt (har desværre ikke noget billede af den færdige ret - var vist så sulten vi bare gik i gang med at spise ^^ ......

Blondie_undercover

Ingen kommentarer:

Send en kommentar