fredag den 17. februar 2012

Nordens bedste lasagne ala Kenneth Jonassen (Skala.fm)

Her til aften havde vi besøg af min søster og hendes kæreste. Min søster og jeg er fuldstændig syge med den her lasagne min mor har lavet mange gange og som er en opskrift hun har fået gennem skala.fm's morgenministeriet (morgenradio) - så det skulle vi selvfølgelig have!!

Opskriften lyder (4 personer):
1 kg oksefars
1-2 løg (hakkede)
1 ds hakkede tomater
1 glas dolmio classic
2 mornaysovs
Lasagneplader
Rasp

Brun kødet og tilsæt de hakkede løg. Hæld de hakkede tomater i + glasset med dolmiosovs. Varmes i 10 min.
Åbn de 2 mornaysovs.
Start med at lægge lidt kødsovs i bunden af et fad, så lasagneplader, så kødsovs, så mornaysovs og sådan fortsættes der.



Slut af med kødsovs, mornaysovs og et tyndt lag rasp.
Ca. 35 min i ovnen ved 200 grader.


Til denne fantastiske ret lavede jeg en tomat/mozarellasalat:
2 af de runde mozarella'er
1 bakke små tomater
Et lille bundt blade basilikum
Salt & peber

Flå mozarellen i små mundrette stykker og skær de små tomater i mundrette bidder også. Bladene af basilikum skæres i små stykker og det hele blandes sammen i en skål. Smag til med salt og peber.


DET var godt nok en lækker gang aftensmad og kan helt klart anbefales!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar