torsdag den 2. februar 2012

Pizza Calzone ala Brødrene Price

For noget tid siden fandt jeg en opskrift på pizza calzone på Brødrene Price's hjemmeside og den MÅTTE jeg selvfølgelig prøve!!
Den lavede jeg så i går aftes og amme'nam hvor det smagte himmelsk!! *savle savle*


Opskriften var helt simpel og den skal da deles med jer:
Dej:
1,5 dl lunken vand
250 g hvedemel
25 g gær
0,5 tsk salt
1 spsk olivenolie (jeg brugte så solsikkeolie da det var det jeg havde hjemme)


Fyld:
70 g tomatpure
2 fed hvidløg
2 spsk olivenolie
100 g parmaskinke
125 g mozarella
Frisk basilikum
1 tsk salt
1 tsk peber


Man starter med at opløse gæren i vandet. Så hælder man olien i sammen med salt og hvedemel. Æltes godt og stilles lunt i ca. 20 min.


Så kan man starte på noget af fyldet imens. Tomatpure, hvidløg og olie blandes.

Når dejen er hævet ruller man den ud. Tomatpureen smøres ud over halvdelen af pizzaen.
Parmaskinke kommes på og derefter mozzarella'en (i skiver). Så snittes en lille håndfuld basilikum og hældes ud over også.


Pizza'en foldes nu på midten og kanten lukkes sammen ved at trykke med spidsen af en gaffel.
Pizza'en skal i ovnen ca. 20 min ved 200 grader og voila - så er aftensmaden serveret!




(http://www.spisemedprice.dk/opskrifter/hovedretter/pizza-calzone-indbagt-pizza-med-parmeskinke/)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar