mandag den 13. februar 2012

Koteletter i fad

Her til aften skulle vi ifølge madplanen havde koteletter i fad - dejlig nem og lækker ret man kan variere på mange måder.


Jeg gik ud fra en grundopskrift og tilføjede så det jeg selv synes skulle i. Versionen her er sådan som jeg lavede den:


4 personer:
500 gram koteletter
2 dåser hakkede tomater
1 bakke bacon i tern
1 pakke cocktailpølser
2 - 2,5 dl fløde (madlavnings)
1 løg
2 fed hvidløg
4 mellemstore gulerødder
1-2 porrer
Alle de champignon man ønsker
Paprika
Salt
Peber


Jeg startede med at hakke gulerødder, porrer, løg og hvidløg.



Baconen på panden til de var fine og siede fedtstoffet fra.


Koteletterne blev lagt i det store fad sammen med baconen og grønsagerne.
I fadet hældte jeg så de 2 dåser hakkede tomater samt fløde.
Cocktailpølserne blev flækket på langs og smidt i også.
Så krydrede jeg retten og sørgede for at røre godt rundt - i bagklogskabens lys ville man nok have blandet grønsager og tomatsovs INDEN man hældte det i fadet, men ja ;).
Sådan så den færdige ret ud da den kom i ovnen:


Fadet blev smidt i ovnen ved 200 grader varmluft i 30-45 min (jeg plejer lige at kigge undervejs hvordan det ser ud).

Så kogte jeg ris til og voila - koteletter i fad! Mums det var godt.


Vi (min mand og jeg) har besøg af henholdsvis hans nevø og min lillebror så der var nogle munde at mætte. Men alle så ud til at kunne lide maden - der var ikke ret meget tilbage i hvert fald - dog nok til min madpakke i morgen :P

Blondie_undercover


2 kommentarer: